• +45 86 82 37 88
  • Telefontid mandag: 8 - 17 tirsdag-fredag: 8 - 15
  • Ekspeditionstid mandag: 10 - 17 tirsdag-fredag: 10 - 15

Akutte skader

Skulle der opstå problemer omkring el- og vvs-installationer, som kræver akut afhjælpning udenfor normal arbejdstid,  og det ikke er muligt at komme i kontakt med ejendomsfunktionæren, kan du kontakte vagtordningen inden for de pågældende fagområder.

I Ekstraposten, som husstandsomdeles hver uge, er der en side med serviceinformationer i første del af avisen. Under overskriften ”Service – faste vagter” fremgår det, hvem der har tilkaldevagten.

Indenfor normal åbningstid

  • kontakt ejendomsfunktionær/Arbejdernes Byggeforening

Udenfor normal åbningstid

  • kontakt vagtordningen indenfor fagområdet 
    • Alarmcentralen 112
    • Gas- og VVS-vagt: 70 22 20 20
    • El-vagt Lindpro: 87 20 48 40 

Telefonnumrene findes også i Ekstraposten.

Inden du ringer

Tænk over om skaden er akut ,eller om det kan vente til næste dag, hvor du kan få fat i ejendomsfunktionæren. Udgiften til afhjælpningen af akutte skader dækkes normalt af afdelingen, og regningen skal fremsendes til Arbejdernes Byggeforening. Hvis du ringer til vagtordningen, når skaden ikke er akut, kan du selv komme til at betale for udgiften.

Vi gør opmærksom på, at det kun er i absolutte nødsituationer såsom:

  • Sprængt vand/varmerør 
  • Ituslået rude, der giver adgang til boligen
  • Brand
  • Indbrud, hvor sikring af boligen er nødvendig, eller lignende

En vandhane der drypper, defekt ovn/kogeplade eller en sprunget sikring er ikke akutte, og du skal derfor vente til ejendomsfunktionæren kan kontaktes. 

Til tops